Eğiticinin Eğitimi Sertifika Programı
Eğiticinin Eğitimi Sertifika Programı
Bilgi İste

Lütfen bir kurs tarihi seçin

Tüm sorularınız için : 0 212 259 57 58 veya info@openhub.com.tr

Program Detayları

Programda katılımcılar eğiticinin eğitimi özelinde kapsamlı bir eğitim alacaklardır.

Programa katılan kişiler eğiticilik görevlerini daha etkin ve verimli bir biçimde yerine getirmeleri için gerekli olan bilgileri edinecekler ve eğitim becerilerini geliştireceklerdir. Aynı zamanda, kendi çalıştıkları ik departmanı, kurumsal akademi, eğitim merkezi veya birimlerinin hizmetlerini tasarlamak, hali hazırda verdikleri eğitim hizmetlerini değerlendirmek, geliştirmek ve güncellemek için gerekli olan bilgi, beceri ve uygulamalara yönelik bilgi ve geniş bir bakış açısı da kazanmış olacaklardır.

 

Eğiticinin Eğitimi Programı Konu Başlıkları

Eğitimde Program Geliştirme
  • Eğitimde Program Geliştirmenin Unsurları 
    • İhtiyaç Analizi 
      • Program Geliştirme Modelleri
    • Hedefler 
    • İçerik (Kapsam)
      • İçerik Düzenleme Yaklaşımları 
      • Belirtke Tablosu
    • Eğitim Durumları 
    • Ölçme & Değerlendirme
Eğitimde Materyal Tasarımı ve Sunum
  • Bilgisayar Destekli Eğitim
  • Öğretim Tasarımı 
  • Araç-gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi
    • Araç-gereçlerin Seçimini Etkileyen Faktörler
  • Öğretim Materyalleri Tasarımı
    • Görsel Tasarım Öğeleri
    • Görsel Tasarım İlkeleri
  • Bilginin Sunumundaki Temel İlkeler
  • Tüm  Öğretim Materyallerini Hazırlamada Ortak İlkeler
  • Çalışma Yaprağı 
  • Kavram Öğrenme 
  • PowerPoint Sunum İlkeleri 
Öğretim İlke ve Teknikleri
  • Öğretimde Temel İlkeler
  • Öğretim Stratejileri
    • Sunuş Stratejisi
    • Buluş Stratejisi 
    • Araştırma-İnceleme Stratejisi 
    • Tartışma Yöntemi 
    • Örnek Olay Yöntemi 
    • Gösterip Yaptırma Yöntemi 
    • Problem Çözme Yöntemi 
    • İşbirliğine Dayalı Öğretim Yöntemi 
    • Turnuva Tekniği 
    • Proje Temelli Öğretim Yöntemi 
  • Öğretim Teknikleri 
    • Münazara Tekniği 
    • Soru-Cevap Tekniği 
    • Altı Şapka Düşünme Tekniği 
    • Beyin Fırtınası Tekniği 
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
  • Ölçme ve Değerlendirme Kavramları 
  • Ölçmenin Özellikleri 
  • Ölçek ve Ölçek Türleri 
    • Ölçme Hatası 
    • Ölçme ve Değerlendirmenin Eğitimdeki Yeri 
    • Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler
      • Güvenirlik Katsayısı ve Tahmini 
      • Geçerlilik 
      • Sınavın Planlanması 
      • Güvenirlik Türleri 
  • Sınav Türleri 
  • Alternatif Değerlendirme
  • Test Geliştirme ve Madde Analizi 
Yetişkin Eğitimi
  • Yetişkin Kavramı 
    • Yetişkinlik Dönemleri 
    • Yetişkinlerin Özellikleri 
  • Yetişkin Eğitimi
    • Androgoji – Pedogoji 
    • Yetişkinlerin Öğrenme Özellikleri 
    • Yetişkinlerin Öğrenme Engelleri 
    • Yetişkin Eğitiminde Eğiticinin Rolü 
  • Yetişkin Eğitiminin İlkeleri 
  • Yetişkin Eğitim Yöntemleri 
Yetişkin Eğitiminde Sınıf Yönetimi
  • Sınıf ve Sınıf Yönetimi
  • Sınıf Yönetim Modelleri ve Yeni Yaklaşımlar
  • Sınıf Ortamı ve Sınıfın Fiziksel Düzeni
  • Sınıf Yönetiminde İletişim ve Grup Etkileşimi
  • Sınıfta Öğrenci Güdülenmesi (Motivasyon)
  • Sınıfta Teknoloji Kullanımı
Genel bilgi

Programda katılımcılar eğiticinin eğitimi özelinde kapsamlı bir eğitim alacaklardır.

Programa katılan kişiler eğiticilik görevlerini daha etkin ve verimli bir biçimde yerine getirmeleri için gerekli olan bilgileri edinecekler ve eğitim becerilerini geliştireceklerdir. Aynı zamanda, kendi çalıştıkları ik departmanı, kurumsal akademi, eğitim merkezi veya birimlerinin hizmetlerini tasarlamak, hali hazırda verdikleri eğitim hizmetlerini değerlendirmek, geliştirmek ve güncellemek için gerekli olan bilgi, beceri ve uygulamalara yönelik bilgi ve geniş bir bakış açısı da kazanmış olacaklardır.

 

Eğiticinin Eğitimi Programı Konu Başlıkları

Eğitimde Program Geliştirme
  • Eğitimde Program Geliştirmenin Unsurları 
    • İhtiyaç Analizi 
      • Program Geliştirme Modelleri
    • Hedefler 
    • İçerik (Kapsam)
      • İçerik Düzenleme Yaklaşımları 
      • Belirtke Tablosu
    • Eğitim Durumları 
    • Ölçme & Değerlendirme
Eğitimde Materyal Tasarımı ve Sunum
  • Bilgisayar Destekli Eğitim
  • Öğretim Tasarımı 
  • Araç-gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi
    • Araç-gereçlerin Seçimini Etkileyen Faktörler
  • Öğretim Materyalleri Tasarımı
    • Görsel Tasarım Öğeleri
    • Görsel Tasarım İlkeleri
  • Bilginin Sunumundaki Temel İlkeler
  • Tüm  Öğretim Materyallerini Hazırlamada Ortak İlkeler
  • Çalışma Yaprağı 
  • Kavram Öğrenme 
  • PowerPoint Sunum İlkeleri 
Öğretim İlke ve Teknikleri
  • Öğretimde Temel İlkeler
  • Öğretim Stratejileri
    • Sunuş Stratejisi
    • Buluş Stratejisi 
    • Araştırma-İnceleme Stratejisi 
    • Tartışma Yöntemi 
    • Örnek Olay Yöntemi 
    • Gösterip Yaptırma Yöntemi 
    • Problem Çözme Yöntemi 
    • İşbirliğine Dayalı Öğretim Yöntemi 
    • Turnuva Tekniği 
    • Proje Temelli Öğretim Yöntemi 
  • Öğretim Teknikleri 
    • Münazara Tekniği 
    • Soru-Cevap Tekniği 
    • Altı Şapka Düşünme Tekniği 
    • Beyin Fırtınası Tekniği 
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
  • Ölçme ve Değerlendirme Kavramları 
  • Ölçmenin Özellikleri 
  • Ölçek ve Ölçek Türleri 
    • Ölçme Hatası 
    • Ölçme ve Değerlendirmenin Eğitimdeki Yeri 
    • Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler
      • Güvenirlik Katsayısı ve Tahmini 
      • Geçerlilik 
      • Sınavın Planlanması 
      • Güvenirlik Türleri 
  • Sınav Türleri 
  • Alternatif Değerlendirme
  • Test Geliştirme ve Madde Analizi 
Yetişkin Eğitimi
  • Yetişkin Kavramı 
    • Yetişkinlik Dönemleri 
    • Yetişkinlerin Özellikleri 
  • Yetişkin Eğitimi
    • Androgoji – Pedogoji 
    • Yetişkinlerin Öğrenme Özellikleri 
    • Yetişkinlerin Öğrenme Engelleri 
    • Yetişkin Eğitiminde Eğiticinin Rolü 
  • Yetişkin Eğitiminin İlkeleri 
  • Yetişkin Eğitim Yöntemleri 
Yetişkin Eğitiminde Sınıf Yönetimi
  • Sınıf ve Sınıf Yönetimi
  • Sınıf Yönetim Modelleri ve Yeni Yaklaşımlar
  • Sınıf Ortamı ve Sınıfın Fiziksel Düzeni
  • Sınıf Yönetiminde İletişim ve Grup Etkileşimi
  • Sınıfta Öğrenci Güdülenmesi (Motivasyon)
  • Sınıfta Teknoloji Kullanımı

Eğitim Yaklaşımı

Eğiticinin Eğitimi Sertifika Programı Neyi Amaçlar?

Sertifika programında katılımcılar yetişkin eğitiminin temelleri, yetişkin öğrenenlerin özellikleri, iyi eğitici olmanın gerekleri, öğretimi tasarlama ve farklı öğretim yöntemleri kullanarak yürütme, öğrenenle iletişim, öğretim teknolojilerinin kullanımı ve ölçme değerlendirme konularını içeren kapsamlı bir eğitim alacaklardır.

Bu amaç doğrultusunda, bu eğitime katılan kişiler eğiticilik görevlerini daha etkili ve verimli bir biçimde yerine getirmeleri için gerekli olan temel bilgileri edinecekler, var olan bilgilerini yeni araştırma sonuçları, yaklaşımlar doğrulusunda güncelleyecekler ve eğitim becerilerini geliştireceklerdir. Aynı zamanda, kendi çalıştıkları eğitim akademisi, eğitim merkezi veya birimlerinin hizmetlerini tasarlamak, hali hazırda verdikleri eğitim hizmetlerini değerlendirmek, geliştirmek ve güncellemek için gerekli olan bilgi, beceri ve uygulamalara yönelik bilgi ve geniş bir bakış açısı da kazanmış olacaklardır. Eğitim, öğrenen merkez yaklaşıma dayalı öğretim yöntem ve stratejilerinin kullanıldığı, katılımcıların uygulamalı ve aktif olarak katılımlarının sağlandığı şekilde yürütülecektir.

Neler Öğreneceksiniz

Program Sonunda;

  • Yetişkinlerdeki eğitiminin özelliklerini tanıyacaksınız.
  • Başarılı bir eğiticide olması gereken becerileri öğrenecek ve bu becerileri geliştireceksiniz.
  • Eğitimin etkili bir hale getirebilecek formatı ve kullanılan araçları tasarlayabileceksiniz.
  • Eğitimde koçluğun önemini anlayacak ve geliştireceksiniz.
  • Eğitimde etkili sunum becerilerini tanıyacak ve geliştireceksiniz.
  • Eğitimi katılımcı bir yapıya çevirebilmenin yollarını anlayacak ve geliştireceksiniz.
  • Eğitimde gerekli olan iletişim becerilerini anlayacaksınız.
  • Eğitimlerde karşılaşılabilecek zor durumlarla başa çıkabileceksiniz.

Sınav / Sertifika

  • Eğitim sonunda yapılan sınavda başarılı olan katılımcılar “Uzmanlık Sertifikası” almaya hak kazanacaktır.
  • Sınavda başarı gösteremeyen katılımcılar “Katılım Sertifikası” almaktadır. 
  • Programda %70 devam zorunluluğu bulunmaktadır.