Proje Yöneticiliği Sertifika Programı (PMI Uyumlu)
Proje Yöneticiliği Sertifika Programı (PMI Uyumlu)
Bilgi İste

Lütfen bir kurs tarihi seçin

Tüm sorularınız için : 0 212 259 57 58 veya info@openhub.com.tr

Proje Yönetimi (PMI Uyumlu)

Project Management Professional (PMP)® Programı Nedir?

  • Proje yöneticileri için endüstri onaylı bir yeterliliktir.
  • PMP®, projeleri yönetmek ve liderlik etmek için gereken eğitim, deneyim, beceri ve yetkinliği gösterir.
  • Project Management Professional (PMP)®, Project Management Institute (PMI) tarafından sağlanan çok talep gören bir sertifikadır.
  • Project Management Institute sertifikaları, küresel uygulama ve geliştirmeleriyle tanımlanır, bu küresellik sertifikayı sektör ve ülke sınırı olmaksızın değerli kılar.
  • PMP sertifikası, müşterilere, işverenlere ve çalışanlar, bir proje yöneticisinin projeleri başarılı bir şekilde tamamlamaya yönelik proje yönetim deneyimine, anlayışına ve becerilerine sahip olması gerektiğini açıklar.

 

 

Bu amaçla "Project Management Institute (PMI) bakış açısı ile proje yönetimi nasıl gerçekleştirilir?" sorusunun yanıtı verilmeye çalışılır, ayrıca PMI tarafından gerçekleştirilen Project Management Professional (PMP) sınavı hakkında bilgi aktarımı ile PMP sınavına yönelik örnek soru çözümü gerçekleştirilir. 

 

 

Proje Yönetimi Sertifika Programı PMP® sertifika sınavına giriş için ön koşul olan asgari 35 saat Proje Yönetim Eğitimi almak şartını karşılar.

Eğitim İçeriği

İnsan (%42)

Görev 1: Çatışmayı Yönetmek

Çatışmanın Kaynağını ve Aşamasını Yorumlayın

Çatışma İçin Bağlamı Analiz Edin

Uygun Uyuşmazlık Çözümü Çözümünü Değerlendirin/Tavsiye Edin/Uzlaştırın

Görev 2: Bir Ekibe Liderlik Etmek

Net Bir Vizyon ve Misyon Belirleyin

Çeşitliliği ve Kapsayıcılığı Destekleyin

Değer Hizmetkar Liderliği Uygun Bir Liderlik Tarzı Belirleyin

Ekip Üyelerine veya Paydaşlara İlham Verin, Motive Edin ve Etkileyin

Ekip Üyelerini ve Paydaşların Etkisini Analiz Edin

Çeşitli Ekip Üyelerini ve Paydaşları Yönetmek için Seçenekleri Ayırın

Görev 3: Ekip Performansını Desteklemek

Ekip Üyesi Performansını Temel Performans Göstergelerine Karşı Değerlendirin

Ekip Üyesinin Büyümesini ve Gelişimini Destekleyin ve Tanıyın

Uygun Geri Bildirim Yaklaşımını Belirleyin Performans İyileştirmelerini Doğrulayın

Görev 4: Ekip Üyelerini ve Paydaşları Güçlendirin

Ekibin Güçlü Yönleri Çevresinde Organize Edin

Destek Ekibi Görev Sorumluluğu

Görev Sorumluluğunun Gösterimini Değerlendirin

Karar Verme Yetkisi Seviyelerini Belirleme ve Verme

Görev 5: Ekip Üyelerinin ve Paydaşların Yeterince Eğitimli Olduğundan Emin Olun

Gerekli Yetkinlikleri ve Eğitim Unsurlarını Belirleyin

Eğitim İhtiyaçlarına Göre Eğitim Seçeneklerini Belirleyin

Eğitim için Kaynakları Tahsis Edin Eğitim Sonuçlarını Ölçün

Görev 6: Bir Ekip Kurun Paydaş Becerilerini Değerlendirin

Proje Kaynak Gereksinimlerini Çıkarın

Proje İhtiyaçlarını Karşılamak için Ekip Becerilerini Sürekli Olarak Değerlendirin ve Yenileyin

Ekip ve Bilgi Transferini Sürdürme Proje Takımının Oluşturulması

Takım Oluşturma Aşamaları

Sorumluluk Atama Matriksi

Yetkinlik Matriksi

Proje Takım Tipleri ve Yapıları

Görev 7: Takım için Zorlukları Belirleyin ve Kaldırın

Takım için Kritik Engelleri, Engelleri ve Engelleyicileri Belirleyin ve Önceliklendirin

Takım için Engelleri, Engelleri ve Engelleyicileri Kaldırmak için Çözümleri Uygulamak İçin Ağı Kullanın

Takım için Engellerin, Engellerin ve Engelleyicilerin Ele Alındığından Emin Olmak için Sürekli Olarak Yeniden Değerlendirin

Görev 8: Paydaşlarla İşbirliği Yapmak

Paydaşlar için Katılım İhtiyaçlarını Değerlendirin

Paydaş İhtiyaçları, Beklentileri ve Proje Arasındaki Uyumu Optimize Edin

Hedefler Proje Hedeflerini Gerçekleştirmek Için Güven Oluşturun Ve Paydaşları Etkileyin

Paydaş Tanımı Paydaşların Analizi Ve Kilit Paydaş Kavramı

Paydaş Beklentilerinin Doğru Yönetilmesi Paydaşlar Arası Iletişim

Görev 9: Sanal Ekipleri Etkinleştirmek ve Desteklemek

Sanal Ekip Üyesi İhtiyaçlarını İnceleyin

Alternatifleri Araştırın

Sanal Ekip Üyesi Katılımı için Uygulama Seçenekleri

Sanal Ekip Üyesi Katılımının Etkinliğini Sürekli Olarak Değerlendirin

Görev 10: Mentörlükle İlgili Paydaşlar

Mentorluğa Zaman Ayırın

Mentorluk Fırsatlarını Tanıyın ve Harekete Geçin

Görev 11: Duygusal Zeka Uygulaması Yoluyla Takım Performansını Geliştirme

Kişilik Göstergelerini Kullanarak Davranışı Değerlendirin

Kişilik Göstergelerini Analiz Edin ve Kilit Proje Paydaşlarının Duygusal İhtiyaçlarına Uyun

 

Süreç (%50)

Görev 1: Projeyi İş Değeri Sağlamak için Gerekli Aciliyetle Yürütmek
Artımlı Değer Sunmak için Fırsatları Değerlendirmek
Proje Boyunca İş Değerini İncelemek
Asgari Uygulanabilir Ürünü Bulmak İçin Gerektiğinde Proje Görevlerini Alt Bölümlere
Ayırmak İçin Destek Ekibi  
Görev 2: İletişimi Yönetin
Tüm Paydaşların İletişim İhtiyaçlarını Analiz Etmek
Tüm Paydaşlar için İletişim Yöntemlerini, Kanalları, Sıklığı ve Ayrıntı Seviyesini Belirlemek
Proje Bilgilerini Ve Güncellemeleri Etkili Bir Şekilde İletmek
İletişimin Anlaşıldığını Ve Geri Bildirim Alındığını Onaylamak
İletişim Ve Proje Yöneticisi
İletişim Yönetimi Süreci
İletişim Tipleri
İletişim Stratejileri
İletişim Planının Oluşturulması
Toplantı Yönetimi
Yıkıcı Takım Profilleri
Görev 3: Riskleri Değerlendirmek ve Yönetmek
Risk Yönetimi Seçeneklerini Belirlemek
Riskleri Devamlı Olarak Değerlendirmekve Önceliklendirmek  
Görev 4: Paydaşların Katılımını Sağlayın
Paydaşları Analiz Etmek
Paydaşlar Katagorize Etmek
Paydaşlar Kategorisine Katılmak
Paydaş Katılımı İçin Bir Strateji Geliştirmek, Yürütmek ve Doğrulamak
Görev 5: Bütçe ve Kaynakları Planlamak ve Yönetmek
Proje Kapsamına ve Geçmiş Projelerden Alınan Derslere Dayalı Tahmini Bütçe İhtiyaçlarını Belirlemek
Gelecekteki Bütçe Zorluklarını Öngörmek
Bütçe Değişikliklerini İzlemek Ve Gerekli Ayarlamalar Için Yönetim Süreciyle Çalışmak
Kaynakları Planlamak Ve Yönetmek
Satınalma Yönetimi Süreçleri
Satınalma Planlaması
Pazar Koşullarının Değerlendirilmesi
“Satın Al” Ya Da “Yap” Kararı
Kontrat Tipleri
Kontrat Tiplerine Göre Risk Seviyeleri
Tedarikçi Seçim Kriterleri
Satınalma Detayları
Proje Kontrolü
Proje Gelişiminin Izlenmesi
Durum Raporları
Bir Performans Yönetim Aracı Olarak “Kazanılmış Değer Analizi” (Evm)
Evm’nin Özellikleri
Evm Ile Proje Zaman Ve Maliyet Kontrolü
Evm Formülleri
Evm Tekniğinin Projelerde Uygulanması
Evm Grafiksel Analizi
Evm Tekniğinin Sağladığı Faydalar  
Görev 6: Takvimi Planlamak ve Yönetmek
Proje Görevlerini Tahmin Etmek
Karşılaştırmaları ve Geçmiş Verileri Kullanmak
Metodolojiye Dayalı Program Hazırlamak
Metodolojiye Dayalı Devam Eden İlerlemeyi Ölçmek
Metodolojiye Göre Zamanlamayı Gerektiğinde Değiştirmek
Diğer Projeler ve Diğer Operasyonlarla Koordine Olmak
Çizelgeleme Araçları
Bar şemaları ve ağ diyagramları
Milestone(kilometretaşı) kavramı
Gantt şeması oluşturma teknikleri
Ağ diyagramı oluşturma teknikleri
Aktivite ilişkilendirme metotları
Kritik yol hesaplama teknikleri
Bolluk hesaplama yöntemleri
PERT ve diğer tahminleme teknikleri
Görev 7: Ürünlerin/Teslim Edilenlerin Kalitesini Planlamak ve Yönetmek
Proje Çıktıları için Gerekli Kalite Standardını Belirlemek
Kalite Boşluklarına Dayalı İyileştirme Seçenekleri Önermek
Proje Teslim Edilebilir Kalitesini Sürekli Araştırmak
Kalite Tanımları
Kalite Yönetim Planı
Kalite Planlama
Kalite Güvence
Kalite Kontrol
Deney Tasarımı (Design Of Experiments)
Pareto Analizi
Kalite Ve 6 Sigma Felsefesi
Dmaic (Define, Measure, Analyze, Improve, Control) Yöntemi
Kalite Kontrol Şemaları Ve 7 Tekrar Kuralı
It Projelerinde Test Süreci
Test Tipleri
Kalite Maliyetleri
Proje Kalitesinin Iyileştirilmesi
Görev 8: Kapsamı Planlamak ve Yönetmek
Gereksinimler Ve Öncelikleri Belirlemek 
Kapsamı Bölmek
Kapsamı İzlemek Ve Doğrulamak
Proje Hedeflerinin Belirlenmesi
Proje Gereksinimlerinin Analizi
Kapsam Tanımlama Dokümanı
Kapsam Genişlemesi Ve Yönetimi
Gereksinim Analiz Dokümanının Oluşturulması
Proje Planı Oluşturma
İş Ayrışım Yapısı (Wbs)
Wbs Yapısı Ve Oluşturma Teknikleri
Görev 9: Proje Planlama Faaliyetlerini Entegre Etmek 
Proje veya Faz Planlarını Birleştirmek
Zorunluluklar, Farklılıklar ve Devam Eden İş Değeri için Birleştirme Proje Planlarını
Değerlendirmek
Toplanan Verileri Analiz Etmek
Bilgiye Dayalı Proje Kararları Vermek Için Verileri Toplamak Ve Analiz Etmek
Kritik Bilgi Gereksinimlerini Belirlemek
Proje Beratı Hazırlama
Proje Yönetim Planları
Projelerde Değişiklik Kontrolü Ve Yönetimi
Projelerin Kapatılması
Görev 10: Proje Değişikliklerini Yönetmek
Değişim İhtiyacını Öngörmek ve Benimsemek
Değişimi Yönetmek İçin Strateji Belirlemek
Değişim Yönetimi Stratejisini Metodolojiye Göre Yürütmek
Projenin İlerlemesi için Değişiklik Yapmak
Görev 11: Tedarik Planlanlamak ve Yönetilmek
Kaynak Gereksinimlerini ve İhtiyaçlarını Tanımlamak
Kaynak Gereksinimlerini Bildirmek
Tedarikçileri veya Sözleşmeleri Yönetmek
Tedarik Stratejisini Planlamak ve Yönetmek
Bir Teslimat Çözümü Geliştirmek
Görev 12: Proje Yapılarını Yönetmek
Proje Çıktılarını Yönetmek İçin Gereksinimleri Belirlemek
Proje Bilgilerini Güncel Tutmak ve Tüm Paydaşlar Tarafından Erişilebilir Olmak
Proje Çıktıları Yönetiminin Etkinliğini Sürekli Olarak Değerlendirmek
Proje kontrolü
Proje gelişiminin izlenmesi
Durum raporları
Bir performans yönetim aracı olarak “Kazanılmış Değer Analizi” (EVM)
EVM’nin özellikleri
EVM ile proje zaman ve maliyet kontrolü
EVM formülleri
EVM tekniğinin projelerde uygulanması
EVM grafiksel analizi
EVM tekniğinin sağladığı faydalar
Görev 13: Uygun Proje Metodolojisini veya Metot ve Uygulamalarını Belirlenmek
Proje İhtiyaçlarını, Karmaşıklığını ve Büyüklüğünü Değerlendirmek
Proje Yürütme Stratejisi Önermek
Bir Proje Metodolojisi veya Yaklaşımı Önermek
Proje Yaşam Döngüsü Boyunca Yinelemeli, Artımlı Uygulamaları Kullanmak
Görev 14: Proje Yönetim Yapısını Oluşturmak
Bir Proje Için Uygun Yönetimi Belirlenmek
İlerletme Yollarını Ve Eşiklerini Tanımlamak
Proje, Program, Portföy Tanımları
Projeler Ve Operasyonlar
Proje Yönetimi Tanımı Ve Metodolojiler
Projelerde Başarısızlık Nedenleri
Proje Başarı Faktörleri
Proje Yönetiminin Organizasyonel Faydaları
Proje Yöneticisi Rolü Ve Sorumluluk Alanları
Projelerde Paydaşlar
Proje Kısıt Üçgeni
Proje Yönetimi Metodolojisi
Proje Yaşam Döngüsü
Proje Yönetimi Ve Program Yönetimi
Proje Portfolyo Yönetimi (Ppm)
Ppm Modelinin Riskleri
Görev 15: Proje Sorunlarını Yönetmek
Bir Riskin Sorun Olduğunu Anlamak
Proje Başarısına Ulaşmak İçin Uygun Eylemle İlgili Kriz Sorunu
Sorunları Çözme Yaklaşımında İlgili Paydaşlarla İşbirliği Yapmak
Risk Yönetimi Süreci
Risk Yanıt Stratejileri
Olasılık Ve Etki Matriksi
Risk Kategorileri Ve Türleri
Risklerin Tanımlanması
Risklerin Analiz Edilmesi
Risklerin Önceliklendirilmesi
Kalitatif Risk Analizi
Kantitatif Risk Analizi
Risklerin Kontrol Edilmesi
Risk Yönetim Planı  
Görev 16: Proje Sürekliliği için Bilgi Transferini Sağlamak
Ekip İçinde Proje Sorumluluklarını Belirlemek
Çalışma Ortamı için Anahatları Belirlemek
Bilgi Transferi Yaklaşımını Onaylamak  
Görev 17: Proje veya Faz Kapanış veya Geçişleri Planlamak ve Yönetmek
Projeyi veya Fazı Başarıyla Kapatmak İçin Kriterleri Belirlemek
Geçişe Hazır Olmayı Doğrulamak
Projeyi veya Aşamayı Kapatmak İçin Faaliyetleri Sonlandırmak

 

İş Ortamı (%8)

Görev 1: Proje Uygunluğunu Planlamak ve Yönetmek
Proje Uygunluk Gereksinimlerini Onaylamak
Uygunluk Kategorilerini Sınıflandırmak
Uyumluluğa Yönelik Potansiyel Tehditleri Belirlemek
Uyumluluğu Destekleyecek Yöntemleri Kullanmak
Uyumsuzluğun Sonuçlarını Analiz Etmek
Uygunluk İhtiyaçlarına Yönelik Gerekli Yaklaşımı ve Eylemi Belirlemek
Hangi Projenin Uygun Olduğunu Ölçmek
Görev 2: Proje Faydalarını ve Değerini Değerlendirmek ve Sunmak
Faydaların Nasıl Belirlendiğini Araştırmak
Devam Eden Faydanın Gerçekleştirilmesi için Mülkiyet Sözleşmesi Belgesi
Faydaları İzlemek için Ölçüm Sisteminin Yerinde Olduğunu Doğrulamak
Değer Göstermek için Teslimat Seçeneklerini Değerlendirmek
Değer Kazanma İlerlemesinin Paydaşlarını Değerlendirmek
Görev 3: Kapsam Üzerindeki Etki için Dış İş Ortamı Değişikliklerini Değerlendirmek ve Ele Almak
Dış İş Ortamında Anket Değişiklikleri Yapmak
Dış İş Ortamındaki Değişikliklere Dayalı Proje Kapsamı veya İş Listesi Üzerindeki Etkiyi
Değerlendirmek ve Önceliklendirmek
Kapsam veya İş Listesi Değişiklikleri için Seçenekler Önermek
Proje Kapsamı veya İş Listesi Üzerindeki Etkiler için Dış İş Ortamını Sürekli Olarak Gözden Geçirmek
Görev 4: Organizasyonel Değişimi Desteklemek
Örgüt Kültürünü Değerlendirmek
Organizasyonel Değişimin Projeye Etkisini Değerlendirmek ve Gerekli Eylemleri Belirlemek
Proje yönetiminde organizasyon yapıları
Fonksiyonel organizasyon yapısı
Proje tabanlı organizasyon yapısı
Matriks organizasyon yapısı (güçlü, zayıf, dengeli)
Doğru organizasyon yapısının seçilmesi
Organizasyonlarda proje kültürünün oluşturulması
Projenin Organizasyona Etkisini Değerlendirmek ve Gerekli Eylemleri Belirlemek
Stratejiler vs. Projeler
Projelerin sınıflandırılması
Proje seçim kriterleri (Finansal ve finansal olmayan kriterler)
Proje seçim yöntemleri (Ağırlık katsayılı matriks, ağırlıksız matriks, ikili karşılaştırma)

İçerik

İnsan (%42)

Görev 1: Çatışmayı Yönetmek

Çatışmanın Kaynağını ve Aşamasını Yorumlayın

Çatışma İçin Bağlamı Analiz Edin

Uygun Uyuşmazlık Çözümü Çözümünü Değerlendirin/Tavsiye Edin/Uzlaştırın

Görev 2: Bir Ekibe Liderlik Etmek

Net Bir Vizyon ve Misyon Belirleyin

Çeşitliliği ve Kapsayıcılığı Destekleyin

Değer Hizmetkar Liderliği Uygun Bir Liderlik Tarzı Belirleyin

Ekip Üyelerine veya Paydaşlara İlham Verin, Motive Edin ve Etkileyin

Ekip Üyelerini ve Paydaşların Etkisini Analiz Edin

Çeşitli Ekip Üyelerini ve Paydaşları Yönetmek için Seçenekleri Ayırın

Görev 3: Ekip Performansını Desteklemek

Ekip Üyesi Performansını Temel Performans Göstergelerine Karşı Değerlendirin

Ekip Üyesinin Büyümesini ve Gelişimini Destekleyin ve Tanıyın

Uygun Geri Bildirim Yaklaşımını Belirleyin Performans İyileştirmelerini Doğrulayın

Görev 4: Ekip Üyelerini ve Paydaşları Güçlendirin

Ekibin Güçlü Yönleri Çevresinde Organize Edin

Destek Ekibi Görev Sorumluluğu

Görev Sorumluluğunun Gösterimini Değerlendirin

Karar Verme Yetkisi Seviyelerini Belirleme ve Verme

Görev 5: Ekip Üyelerinin ve Paydaşların Yeterince Eğitimli Olduğundan Emin Olun

Gerekli Yetkinlikleri ve Eğitim Unsurlarını Belirleyin

Eğitim İhtiyaçlarına Göre Eğitim Seçeneklerini Belirleyin

Eğitim için Kaynakları Tahsis Edin Eğitim Sonuçlarını Ölçün

Görev 6: Bir Ekip Kurun Paydaş Becerilerini Değerlendirin

Proje Kaynak Gereksinimlerini Çıkarın

Proje İhtiyaçlarını Karşılamak için Ekip Becerilerini Sürekli Olarak Değerlendirin ve Yenileyin

Ekip ve Bilgi Transferini Sürdürme Proje Takımının Oluşturulması

Takım Oluşturma Aşamaları

Sorumluluk Atama Matriksi

Yetkinlik Matriksi

Proje Takım Tipleri ve Yapıları

Görev 7: Takım için Zorlukları Belirleyin ve Kaldırın

Takım için Kritik Engelleri, Engelleri ve Engelleyicileri Belirleyin ve Önceliklendirin

Takım için Engelleri, Engelleri ve Engelleyicileri Kaldırmak için Çözümleri Uygulamak İçin Ağı Kullanın

Takım için Engellerin, Engellerin ve Engelleyicilerin Ele Alındığından Emin Olmak için Sürekli Olarak Yeniden Değerlendirin

Görev 8: Paydaşlarla İşbirliği Yapmak

Paydaşlar için Katılım İhtiyaçlarını Değerlendirin

Paydaş İhtiyaçları, Beklentileri ve Proje Arasındaki Uyumu Optimize Edin

Hedefler Proje Hedeflerini Gerçekleştirmek Için Güven Oluşturun Ve Paydaşları Etkileyin

Paydaş Tanımı Paydaşların Analizi Ve Kilit Paydaş Kavramı

Paydaş Beklentilerinin Doğru Yönetilmesi Paydaşlar Arası Iletişim

Görev 9: Sanal Ekipleri Etkinleştirmek ve Desteklemek

Sanal Ekip Üyesi İhtiyaçlarını İnceleyin

Alternatifleri Araştırın

Sanal Ekip Üyesi Katılımı için Uygulama Seçenekleri

Sanal Ekip Üyesi Katılımının Etkinliğini Sürekli Olarak Değerlendirin

Görev 10: Mentörlükle İlgili Paydaşlar

Mentorluğa Zaman Ayırın

Mentorluk Fırsatlarını Tanıyın ve Harekete Geçin

Görev 11: Duygusal Zeka Uygulaması Yoluyla Takım Performansını Geliştirme

Kişilik Göstergelerini Kullanarak Davranışı Değerlendirin

Kişilik Göstergelerini Analiz Edin ve Kilit Proje Paydaşlarının Duygusal İhtiyaçlarına Uyun

 

Süreç (%50)

Görev 1: Projeyi İş Değeri Sağlamak için Gerekli Aciliyetle Yürütmek
Artımlı Değer Sunmak için Fırsatları Değerlendirmek
Proje Boyunca İş Değerini İncelemek
Asgari Uygulanabilir Ürünü Bulmak İçin Gerektiğinde Proje Görevlerini Alt Bölümlere
Ayırmak İçin Destek Ekibi  
Görev 2: İletişimi Yönetin
Tüm Paydaşların İletişim İhtiyaçlarını Analiz Etmek
Tüm Paydaşlar için İletişim Yöntemlerini, Kanalları, Sıklığı ve Ayrıntı Seviyesini Belirlemek
Proje Bilgilerini Ve Güncellemeleri Etkili Bir Şekilde İletmek
İletişimin Anlaşıldığını Ve Geri Bildirim Alındığını Onaylamak
İletişim Ve Proje Yöneticisi
İletişim Yönetimi Süreci
İletişim Tipleri
İletişim Stratejileri
İletişim Planının Oluşturulması
Toplantı Yönetimi
Yıkıcı Takım Profilleri
Görev 3: Riskleri Değerlendirmek ve Yönetmek
Risk Yönetimi Seçeneklerini Belirlemek
Riskleri Devamlı Olarak Değerlendirmekve Önceliklendirmek  
Görev 4: Paydaşların Katılımını Sağlayın
Paydaşları Analiz Etmek
Paydaşlar Katagorize Etmek
Paydaşlar Kategorisine Katılmak
Paydaş Katılımı İçin Bir Strateji Geliştirmek, Yürütmek ve Doğrulamak
Görev 5: Bütçe ve Kaynakları Planlamak ve Yönetmek
Proje Kapsamına ve Geçmiş Projelerden Alınan Derslere Dayalı Tahmini Bütçe İhtiyaçlarını Belirlemek
Gelecekteki Bütçe Zorluklarını Öngörmek
Bütçe Değişikliklerini İzlemek Ve Gerekli Ayarlamalar Için Yönetim Süreciyle Çalışmak
Kaynakları Planlamak Ve Yönetmek
Satınalma Yönetimi Süreçleri
Satınalma Planlaması
Pazar Koşullarının Değerlendirilmesi
“Satın Al” Ya Da “Yap” Kararı
Kontrat Tipleri
Kontrat Tiplerine Göre Risk Seviyeleri
Tedarikçi Seçim Kriterleri
Satınalma Detayları
Proje Kontrolü
Proje Gelişiminin Izlenmesi
Durum Raporları
Bir Performans Yönetim Aracı Olarak “Kazanılmış Değer Analizi” (Evm)
Evm’nin Özellikleri
Evm Ile Proje Zaman Ve Maliyet Kontrolü
Evm Formülleri
Evm Tekniğinin Projelerde Uygulanması
Evm Grafiksel Analizi
Evm Tekniğinin Sağladığı Faydalar  
Görev 6: Takvimi Planlamak ve Yönetmek
Proje Görevlerini Tahmin Etmek
Karşılaştırmaları ve Geçmiş Verileri Kullanmak
Metodolojiye Dayalı Program Hazırlamak
Metodolojiye Dayalı Devam Eden İlerlemeyi Ölçmek
Metodolojiye Göre Zamanlamayı Gerektiğinde Değiştirmek
Diğer Projeler ve Diğer Operasyonlarla Koordine Olmak
Çizelgeleme Araçları
Bar şemaları ve ağ diyagramları
Milestone(kilometretaşı) kavramı
Gantt şeması oluşturma teknikleri
Ağ diyagramı oluşturma teknikleri
Aktivite ilişkilendirme metotları
Kritik yol hesaplama teknikleri
Bolluk hesaplama yöntemleri
PERT ve diğer tahminleme teknikleri
Görev 7: Ürünlerin/Teslim Edilenlerin Kalitesini Planlamak ve Yönetmek
Proje Çıktıları için Gerekli Kalite Standardını Belirlemek
Kalite Boşluklarına Dayalı İyileştirme Seçenekleri Önermek
Proje Teslim Edilebilir Kalitesini Sürekli Araştırmak
Kalite Tanımları
Kalite Yönetim Planı
Kalite Planlama
Kalite Güvence
Kalite Kontrol
Deney Tasarımı (Design Of Experiments)
Pareto Analizi
Kalite Ve 6 Sigma Felsefesi
Dmaic (Define, Measure, Analyze, Improve, Control) Yöntemi
Kalite Kontrol Şemaları Ve 7 Tekrar Kuralı
It Projelerinde Test Süreci
Test Tipleri
Kalite Maliyetleri
Proje Kalitesinin Iyileştirilmesi
Görev 8: Kapsamı Planlamak ve Yönetmek
Gereksinimler Ve Öncelikleri Belirlemek 
Kapsamı Bölmek
Kapsamı İzlemek Ve Doğrulamak
Proje Hedeflerinin Belirlenmesi
Proje Gereksinimlerinin Analizi
Kapsam Tanımlama Dokümanı
Kapsam Genişlemesi Ve Yönetimi
Gereksinim Analiz Dokümanının Oluşturulması
Proje Planı Oluşturma
İş Ayrışım Yapısı (Wbs)
Wbs Yapısı Ve Oluşturma Teknikleri
Görev 9: Proje Planlama Faaliyetlerini Entegre Etmek 
Proje veya Faz Planlarını Birleştirmek
Zorunluluklar, Farklılıklar ve Devam Eden İş Değeri için Birleştirme Proje Planlarını
Değerlendirmek
Toplanan Verileri Analiz Etmek
Bilgiye Dayalı Proje Kararları Vermek Için Verileri Toplamak Ve Analiz Etmek
Kritik Bilgi Gereksinimlerini Belirlemek
Proje Beratı Hazırlama
Proje Yönetim Planları
Projelerde Değişiklik Kontrolü Ve Yönetimi
Projelerin Kapatılması
Görev 10: Proje Değişikliklerini Yönetmek
Değişim İhtiyacını Öngörmek ve Benimsemek
Değişimi Yönetmek İçin Strateji Belirlemek
Değişim Yönetimi Stratejisini Metodolojiye Göre Yürütmek
Projenin İlerlemesi için Değişiklik Yapmak
Görev 11: Tedarik Planlanlamak ve Yönetilmek
Kaynak Gereksinimlerini ve İhtiyaçlarını Tanımlamak
Kaynak Gereksinimlerini Bildirmek
Tedarikçileri veya Sözleşmeleri Yönetmek
Tedarik Stratejisini Planlamak ve Yönetmek
Bir Teslimat Çözümü Geliştirmek
Görev 12: Proje Yapılarını Yönetmek
Proje Çıktılarını Yönetmek İçin Gereksinimleri Belirlemek
Proje Bilgilerini Güncel Tutmak ve Tüm Paydaşlar Tarafından Erişilebilir Olmak
Proje Çıktıları Yönetiminin Etkinliğini Sürekli Olarak Değerlendirmek
Proje kontrolü
Proje gelişiminin izlenmesi
Durum raporları
Bir performans yönetim aracı olarak “Kazanılmış Değer Analizi” (EVM)
EVM’nin özellikleri
EVM ile proje zaman ve maliyet kontrolü
EVM formülleri
EVM tekniğinin projelerde uygulanması
EVM grafiksel analizi
EVM tekniğinin sağladığı faydalar
Görev 13: Uygun Proje Metodolojisini veya Metot ve Uygulamalarını Belirlenmek
Proje İhtiyaçlarını, Karmaşıklığını ve Büyüklüğünü Değerlendirmek
Proje Yürütme Stratejisi Önermek
Bir Proje Metodolojisi veya Yaklaşımı Önermek
Proje Yaşam Döngüsü Boyunca Yinelemeli, Artımlı Uygulamaları Kullanmak
Görev 14: Proje Yönetim Yapısını Oluşturmak
Bir Proje Için Uygun Yönetimi Belirlenmek
İlerletme Yollarını Ve Eşiklerini Tanımlamak
Proje, Program, Portföy Tanımları
Projeler Ve Operasyonlar
Proje Yönetimi Tanımı Ve Metodolojiler
Projelerde Başarısızlık Nedenleri
Proje Başarı Faktörleri
Proje Yönetiminin Organizasyonel Faydaları
Proje Yöneticisi Rolü Ve Sorumluluk Alanları
Projelerde Paydaşlar
Proje Kısıt Üçgeni
Proje Yönetimi Metodolojisi
Proje Yaşam Döngüsü
Proje Yönetimi Ve Program Yönetimi
Proje Portfolyo Yönetimi (Ppm)
Ppm Modelinin Riskleri
Görev 15: Proje Sorunlarını Yönetmek
Bir Riskin Sorun Olduğunu Anlamak
Proje Başarısına Ulaşmak İçin Uygun Eylemle İlgili Kriz Sorunu
Sorunları Çözme Yaklaşımında İlgili Paydaşlarla İşbirliği Yapmak
Risk Yönetimi Süreci
Risk Yanıt Stratejileri
Olasılık Ve Etki Matriksi
Risk Kategorileri Ve Türleri
Risklerin Tanımlanması
Risklerin Analiz Edilmesi
Risklerin Önceliklendirilmesi
Kalitatif Risk Analizi
Kantitatif Risk Analizi
Risklerin Kontrol Edilmesi
Risk Yönetim Planı  
Görev 16: Proje Sürekliliği için Bilgi Transferini Sağlamak
Ekip İçinde Proje Sorumluluklarını Belirlemek
Çalışma Ortamı için Anahatları Belirlemek
Bilgi Transferi Yaklaşımını Onaylamak  
Görev 17: Proje veya Faz Kapanış veya Geçişleri Planlamak ve Yönetmek
Projeyi veya Fazı Başarıyla Kapatmak İçin Kriterleri Belirlemek
Geçişe Hazır Olmayı Doğrulamak
Projeyi veya Aşamayı Kapatmak İçin Faaliyetleri Sonlandırmak

 

İş Ortamı (%8)

Görev 1: Proje Uygunluğunu Planlamak ve Yönetmek
Proje Uygunluk Gereksinimlerini Onaylamak
Uygunluk Kategorilerini Sınıflandırmak
Uyumluluğa Yönelik Potansiyel Tehditleri Belirlemek
Uyumluluğu Destekleyecek Yöntemleri Kullanmak
Uyumsuzluğun Sonuçlarını Analiz Etmek
Uygunluk İhtiyaçlarına Yönelik Gerekli Yaklaşımı ve Eylemi Belirlemek
Hangi Projenin Uygun Olduğunu Ölçmek
Görev 2: Proje Faydalarını ve Değerini Değerlendirmek ve Sunmak
Faydaların Nasıl Belirlendiğini Araştırmak
Devam Eden Faydanın Gerçekleştirilmesi için Mülkiyet Sözleşmesi Belgesi
Faydaları İzlemek için Ölçüm Sisteminin Yerinde Olduğunu Doğrulamak
Değer Göstermek için Teslimat Seçeneklerini Değerlendirmek
Değer Kazanma İlerlemesinin Paydaşlarını Değerlendirmek
Görev 3: Kapsam Üzerindeki Etki için Dış İş Ortamı Değişikliklerini Değerlendirmek ve Ele Almak
Dış İş Ortamında Anket Değişiklikleri Yapmak
Dış İş Ortamındaki Değişikliklere Dayalı Proje Kapsamı veya İş Listesi Üzerindeki Etkiyi
Değerlendirmek ve Önceliklendirmek
Kapsam veya İş Listesi Değişiklikleri için Seçenekler Önermek
Proje Kapsamı veya İş Listesi Üzerindeki Etkiler için Dış İş Ortamını Sürekli Olarak Gözden Geçirmek
Görev 4: Organizasyonel Değişimi Desteklemek
Örgüt Kültürünü Değerlendirmek
Organizasyonel Değişimin Projeye Etkisini Değerlendirmek ve Gerekli Eylemleri Belirlemek
Proje yönetiminde organizasyon yapıları
Fonksiyonel organizasyon yapısı
Proje tabanlı organizasyon yapısı
Matriks organizasyon yapısı (güçlü, zayıf, dengeli)
Doğru organizasyon yapısının seçilmesi
Organizasyonlarda proje kültürünün oluşturulması
Projenin Organizasyona Etkisini Değerlendirmek ve Gerekli Eylemleri Belirlemek
Stratejiler vs. Projeler
Projelerin sınıflandırılması
Proje seçim kriterleri (Finansal ve finansal olmayan kriterler)
Proje seçim yöntemleri (Ağırlık katsayılı matriks, ağırlıksız matriks, ikili karşılaştırma)

Eğitim Yaklaşımı

Proje Yöneticiliği Sertifika Programı (PMI Uyumlu) Neyi Amaçlar?

  • Proje yöneticiliği ve yönetimi konusunda derinlemesine bilgi sahibi olarak uzmanlaşmayı
  • Bilgisayar destekli (MS Project) proje yönetim süreçlerine hakim olmayı
  • Proje yönetim araç ve tekniklerini ve standartlarını kavramayı
  • Örnekler ve uygulamalar ile desteklemeyi
  • Uluslararası proje yöneticiliği programlarına hazırlık sağlamayı amaçlamaktadır.

Neler Öğreneceksiniz

Program sonunda;

  • Projenin başarılı bir şekilde tamamlanması için en uygun yöntemlerle sorunlara çözüm getireceksiniz.
  • Tedarik planlamak ve yönetmek için farklı stratejiler hakkında bilgi edineceksiniz.
  • Projeleri etkili ve verimli şekilde yönetmek için proje metodolojisi ve uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olacaksınız.
  • Uzun yıllar deneyime sahip uzaman eğitmenlerden profesyonel destek alacaksınız.

Sınav / Sertifika

Sertifika alma şartlarını yerine getirmeniz durumunda eğitim sonunda onaylı sertifika almaya hak kazanacaksınız.

 

Sertifika Şartları:

  • Programa en az %70 oranında devam etmek.
  • Sınıf içi yapılan çalışmalara katılmak.
  • Sınav ve proje notundan en az 50 almak. (Katılımcılar eğitim sonunda proje teslim ederler ve sınava girerler.) 

PMP Sınavı

Proje Yöneticileri her sektörde olmalıdır ve bir yöneticinin başarısını belirleyen temel yetkinlikler sektörler arasında farklılık göstermez, bu nedenle Project Management Professional (PMP)® sertifikası, ilerici "Proje Yöneticileri" için faydalı olan, yaygın olarak tanınan ve bilinen bir sertifikadır. 

 

PMP® Sınavı Ön Koşulları
Sınava başvurmak için The Project Management Institute (PMI)® aşağıdakilerden birine sahip olmanızı gerektirir:

  • Dört yıllık bir derece (Lisans veya dengi), 4.500 saat proje yönetmek veya liderlik etmek ve 35 saat proje yönetimi eğitimi
  • Lise diploması veya dengi, 7.500 saat proje yönetmek veya liderlik etmek ve 35 saat proje yönetimi eğitimi

Lütfen bu programın size 35 saatlik proje yönetimi eğitimi sağladığını ve bu nedenle iki ön koşul seçeneği için son kriteri karşıladığını unutmayın.

 

PMP® Sınav İçeriği 

Araştırmalar, işverenlerin önümüzdeki 6 yıl içinde her yıl yaklaşık 2,2 milyon yeni proje yöneticisine ihtiyaç duyacağını gösteriyor. Bu durum, yetenekli proje yöneticilerinin yüksek talep gördüğü ve görmeye devam edeceği anlamına geliyor. PMP sertifikası, proje uzmanları tarafından proje uzman adayları için tasarlanmıştır ve bu sertifikaya sahip adaylarında en iyiler arasında olduğunu doğrulamaktadır.

İnsan: Günümüzün değişen ortamında bir proje ekibine etkin bir şekilde liderlik etmek için ihtiyaç duyduğunuz sosyal beceriler.
Süreç: Projelerin başarılı bir şekilde yönetilmesinin teknik yönlerinin güçlendirilmesi.
İş Ortamı: Projeler ve organizasyon stratejisi arasındaki bağlantıyı vurgulama.

 

Sınav, Proje Yönetiminde 3 temel alanı kapsar. Yüzdeler, her bir alanda soruların yüzde kaçının kapsandığını detaylandırır:


PMP sertifikası, işverenlerin aradığı proje liderliği becerilerine sahip olduğunuzu doğrular. Yeni PMP, üç temel yaklaşımı içerir:

  • Tahmini (şelale)
  • Çevik
  • Hibrit


Sınav bir bölüm için tüm görevleri içerecek ve program içeriğinde belirtildiği gibi bölüm düzeyindeki kapsama yüzdesine bağlı kalacaktır.

 

PMP® Sınavı Başvuru ve Ödeme

  • PMP Sertifikası alma ücretleri bölgesel ve üyelik fiyatlandırma kurallarına tabidir.
  • PMP'yi almak için üyelik gerekli değildir.
  • Sınavınızı planlamadan önce, başvurular onaylandıktan sonra ilk sınav ücretlerinin ödenmesi gerekir.
  • Sınava yeniden girmeniz gerekiyorsa ve uygunluk süreniz hala geçerliyse, bölgesel ve üyelik fiyatlandırma kurallarına tabi olarak önemli bir indirim Ek olarak, bir sınav tarihi onaylandıktan ve programlandıktan sonra iptal veya gelmeme ücretlerine tabi olabilirsiniz.
  • Puanlar alındıktan sonra, orijinal testinizin bilgisayar üzerinden değil de kağıt doküman olarak teslim edildiyse, bir kitapçık talep edebilirsiniz. Kitapçık ücreti 45 USD'dir.
  • Son olarak, PMP Sertifikasyonunuzu yenilemek için bölgesel ve üyelik fiyatlandırma kurallarına göre bir ödeme yapılması gerekecektir.
  • Şu anda USD, Euro, BRL ve INR para birimlerini destekliyor. Ödeme şekli kredi kartı ve banka havalesi şeklinde olabiliyor.
  • Sınav puanları yalnızca adli veri kanıtları nedeniyle geçersiz kılınan adaylar için yeniden sınav ücretlerinden feragat edildiğini lütfen unutmayın.

 

Sınava Hazırlık Programı:

  • PMP sınavı 180 sorudan oluşmaktadır.
  • 180 sorudan 5'i ön test soruları olarak kabul edilir.
  • Ön test soruları puanı etkilemez ve sınavlarda gelecekteki sınav sorularının geçerliliğini test etmek için kullanılır.
  • Sorular, çoktan seçmeli, çoklu yanıtlar, eşleştirme, etkin nokta ve sınırlı boşluk doldurmanın bir kombinasyonu olacaktır.
  • Tüm sorular sınav boyunca rastgele yerleştirilir.
  • Sınav dili İngilizce'dir, ancak ek dil yardımına ihtiyacınız varsa, ek ücret ödemeden 14 farklı dil seçeneği sağlanmaktadır.
  • Bir hesap makinesi sağlanır (kendinizi getiremezsiniz) 

  

Sınav Nasıl Yapılır?

Kanıtlanmış sınav teslim teknolojisi kullanılarak güvenli bir platformda yönetilen çevrimiçi sınav, bir sınıf ortamında uuygulanan şekliyle tamamen aynıdır: aynı kalite, aynı sorular ve canlı gözetmen bulunmaktadır. Programınıza uygun 7/24 test seçenekleri ile sınava gece veya gündüz girebilirsiniz. Randevular sınırlı ve hızlı dolduğunda çevrimiçi veya yazılı sınavınızı planlamak için:

  • Web kamerası olan bir bilgisayar
  • Hızlı ve güvenilir bir internet bağlantısı
  • Kesintisiz birkaç saat geçirebileceğiniz sessiz bir alan yeterli olacaktır.

 

Sınav Sistemi:

  • PMP bilgisayar tabanlı testler için iki adet 10 dakikalık ara vardır.
  • Kağıt bazlı sınavlar için böyle bir ara mevcut değildir.
  • Aranın ilki, 1-60 arası soruları tamamladıktan ve tüm cevaplarınızı gözden geçirdikten sonra görünecektir.
  • İkinci ara, 120. soruyu tamamladıktan ve tüm cevaplarınızı gözden geçirdiğinizi onayladıktan sonra görünecektir.
  • Lütfen cevaplarınızı gözden geçirip ara vermeye başladığınızda, sınavın önceki bölümündeki sorulara geri dönemeyeceğinizi unutmayın.
  • Her aradan sonra tekrar oturum açtığınızda, kalan bölümü/bölümleri tamamlamak için kalan süreye sahip olacaksınız.
  • Toplamda 180 soruyu yanıtlamak için 230 dakikanız olacak.
  • Sınavdan önce bir öğretici ve ardından her ikisi de isteğe bağlı olan ve tamamlanması 5-15 dakika süren bir anket gelir.
  • Eğitimi ve anketi tamamlamak için kullanılan süre 230 dakikalık sınav süresine dahil değildir. 

 

Sınavı Yeniden Alma:

  • İlk sınav girişiminizi geçemezseniz, çalışmanıza devam etmeniz ve sınava tekrar girmeniz önerilir.
  • Sınava bir yıllık uygunluk süreniz içinde en fazla üç kez girebilirsiniz.
  • Üç denemeden sonra, sertifika için yeniden başvurmadan önce son sınav tarihinden itibaren bir yıl beklemeniz gerekir.
  • Bu politika, sınav güvenliğini sağlamak ve sınav sorularını adaylara çok fazla maruz bırakmamak için tasarlanmıştır.
  • Yıl boyunca herhangi bir başka PMI sertifikasına başvurabilirsiniz.