Satış Uzmanlığı Sertifika Programı
Satış Uzmanlığı Sertifika Programı
Bilgi İste

Lütfen bir kurs tarihi seçin

Tüm sorularınız için : 0 212 259 57 58 veya info@openhub.com.tr

Program Detayları

Mindset Institute tarafından düzenlenen Satış Uzmanlığı Sertifika Programı, dünyanın önde gelen üniversitelerinin düzenledikleri sertifika programları ve kapsamlı eğitimlerden faydalanılarak ve pazar ihtiyacı gözetilerek oluşturulmuş geniş bir eğitim içeriğine sahiptir.

 

Bu sertifika programında günümüz satış sektörünün tüm özelliklerini ve bileşenlerini sektörün uzmanlarından öğrenebilecek, müşterinizle nasıl iletişim kurabileceğiniz ve nasıl satış yapabileceğiniz konusunda çeşitli metod, yöntem ve stratejilerle birlikte, güncel vaka analizleri ve role play çalışmalarının da desteğiyle kapsamlı bir uzmanlık alanına sahip olabileceksiniz.

 

 

Satış Uzmanlığı Sertifika Programı Konu Başlıkları

Satışa Genel Bakış ve Satış Türleri

 Satışa Genel Bakış ve Satış Türleri dersinde satışın ne olduğunun, temel özelliklerinin ve satış türlerinin anlaşılması hedeflenmektedir. Satış kavramı, satış kavramının tarihsel dönüşümü ve günümüz satışının temel yapısı sınıf katılımıyla tartışılacaktır. Ardından günümüz satışının türleri ve bu satış türlerinin özellikleri üzerinde durulacaktır. Söz konusu ders, Türkiye ve dünya pazarından örnekler ile desteklenecektir. 

 

Workshop / Case Study / Role-Play 

 “B2B ve B2C Satışları” ile ilgili bir Case Study çalışması yapılacaktır.

 

  • Satış Kavramı ve Tarihsel Dönüşümü
  • Modern Satışın Anatomisi
  • Satışın Yeni Kuralları
  • İç Satış Kavramı (Inside Sale)
  • Dış Satış Kavramı (Outside Sale)
  • İşletmeden İşletmeye Satış Kavramı (B2B - Business to Business Sale)
  • İşletmeden Müşteriye Satış Kavramı (B2C - Business to Consumer Sale)
  • Agency Sale Kavramı Consultative Selling Kavramı
  • İşletmeden Müşteriye Satış Kavramı (B2C - Business to Consumer Sale)
  • Doğrudan Satış Kavramı (Direct Sale)
  • Sunum Yapmak
  • Satış Araması Yapmak
  • Case Study: B2B ve B2C Satışları
Satış Kime Yapılır: Müşteri Kavramı

Satış Kime Yapılır: Müşteri Kavramı dersinde müşteri ve müşteri kavramı ile ilgili kavramların derinlemesine anlaşılması hedeflenmektedir. Bu kapsamda, derste ilk olarak müşteri kavramı ile ilgili kavramsal çerçeve çizilecek ve müşterinin ve davranışlarının tarihsel dönüşümü sınıfın da katılımıyla tartışılacaktır.  Ardından potansiyel müşteriye ulaşma metodolojilerinin üzerinde durulacak ve ders Türkiye ve dünya pazarından örnekler ile desteklenecektir.   

 

Workshop / Case Study / Role-Play 

“Potansiyel Müşteriye Ulaşma Yolları” ile ilgili bir Case Study yapılacaktır. 

 

  • Müşteri ve Müşteri İlişkileri Kavramları

  • Müşteri ve Müşteri Beklentilerinin Tarihsel Dönüşümü

  • Potansiyel Müşteri Kavramı 

  • Potansiyel Müşteriye Ulaşma Yolları

  • Müşteriye Ulaşmada 5N1K Kuralı

  • Müşteri Referansı Kavramı

  • Karşılaşılan Müşteri Davranışları ve Profilleri

  • Müşterinin Satın Alma Refleksi

  • Müşteri Memnuniyeti Kavramı

  • Bir Satış Aracı Olarak Müşteri Hizmetleri
  • Case Study: Potansiyel Müşteriye Ulaşma Yolları

     

Satışı Kim Yapar: Satış Uzmanı Kavramı

Satışı Kim Yapar: Satış Uzmanı Kavramı dersinde satış uzmanı kavramının ne olduğunun ve bu kavramın tarihsel süreçte dönüşümünün nasıl, neden ve hangi şartlarda gerçekleştiğinin, günümüz satış uzmanının temel becerilerinin ne olduğunun anlaşılması hedeflenmektedir. Derste geçmişten günümüze bir satış uzmanı profili çizilecek ve günümüz satış uzmanının temel özelliklerinin üzerinde durulacaktır. 

 

Workshop / Case Study / Role-Play

Eğitim içerisinde Türkiye ve dünyadan çeşitli örnekler işlenecek ve süreç bu örnekler ile desteklenecektir. 

 

  • Satış Uzmanı Kavramı
  • Geçmişten Günümüze Satış Uzmanı Figürünün Dönüşümü
  • Modern Satış Uzmanının Görev ve Sorumlulukları
  • Salesman Resources Kavramı
  • Günümüz Satış Uzmanının Temel Becerileri
  • Satış Görevlisinin Rolünü Anlamak 

     

Başarılı Bir Satış Uzmanının Anatomisi

Başarılı Bir Satış Uzmanının Anatomisi Dersinde başarılı bir satış uzmanı figürünün ve bu figürün zihniyetinin nasıl olduğunun ve başarılı bir satış uzmanının satış sürecinde dikkat etmesi gereken temel noktaların neler olduğunun anlaşılması hedeflenecektir. Derste öncelikle günümüz satış uzmanı figürünün davranışları ve özellikleri sınıfın da katılımıyla tartışılacaktır. Ardından satış uzmanının satış sürecindeki davranışlarının Türkiye ve dünyadan örnekler ile desteklenerek üzerinde durulacaktır.   

 

Workshop / Case Study / Role-Play 

“Başarılı Bir Satış Uzmanı ve Müşteri ilişkileri” Role-Play çalışması yapılacaktır. 

 

  • Günümüzde Satış Uzmanı Figürü
  • Günümüz Başarılı Satış Uzmanının Zihniyeti
  • Satış Uzmanı ve İki Ana Yeteneği: Hissetmek Ve Fethetmek
  • Satış Uzmanının Müşteri İlişkileri
  • Başarıya Giden Yolda Beden Dili Kullanımı
  • Dinleme Becerileri ve Teknikleri
  • Yaratıcı Ve Yenilikçi Satış Uzmanı
  • Başarılı Bir Satış Uzmanı İçin Hayat Boyu Satış Kavramı
  • Alıcıyı Etkilemek İçin Kişilerarası Becerileri Kullanmak
  • Role-Play Çalışması: Başarılı Bir Satış Uzmanı ve Müşteri İlişkileri

     

     

Çağdaş Satış Yöntemleri

Role-Play Çalışması: SPIN Satış Metodu   Çağdaş Satış Yöntemleri dersinde çağdaş satış yöntemlerinin neler olduğunun ve bu yöntemlerin nasıl etki ettiğinin anlaşılması hedeflenmektedir. Ayrı ayrı yöntemler özellikleri ile derinlemesine tartışılacak ve  içerik, her satış yöntemine dair Türkiye ve dünya pazarından örnekler ile desteklenecektir.

 

Workshop / Case Study / Role-Play 

Derste “SPIN Satış Metodu” Role-Play çalışması yapılacaktır.

 

  • Solution Selling Yöntemi
  • Inbound Selling Yöntemi
  • SPIN Selling Yöntemi
  • N.E.A.T. Selling Yöntemi 
  • Kavramsal Satış Yöntemi (Conceptual Selling)
  • SNAP Selling Yöntemi 
  • The Challenger Sale Yöntemi
  • Müşteri Merkezli Satış Yöntemi (Customer Centered Selling)
  • MEDDIC Yöntemi 
Daha Fazla Satışa Giden Yol: Satış Yapmanın 4 Adımlık Formülü

Daha Fazla Satışa Giden Yol: Satış Yapmanın 4 Adımlık Formülü dersinde daha fazla satış yapmanın dört adımlık formülünün ne olduğunun, bu formülün temel özelliklerinin ne olduğunun ve formülün her bir adımının özelliklerinin ne olduğunun anlaşılması hedeflenmektedir. Her bir adım üzerinde detaylı şekilde, Türkiye ve dünyadan örnekler ile birlikte bu adımların daha fazla satışa giden yoldaki önemi üzerinde durulacaktır. 

 

Workshop / Case Study / Role-Play 

 “Satış Yapmanın 4 Adımlık Formülü” ile ilgili Case Study çalışması yapılacaktır. 

 

  • Satış Yapmak ve 4İ Formülü

  • İhtiyaç Analizi

  • İhtiyaç Farkındalığı 

  • İhtiyaç Çözümü

  • İhtiyaç Tatmini

  • Case Study: Satış Yapmanın 4 Adımlık Formülü

     

Büyük Satışlar İçin Etkili Satış Süreci Yönetimi

Role-Play Çalışması: Etkili Satış Süreci Yönetimi Büyük Satışlar İçin Etkili Satış Süreci Yönetimi dersinde daha büyük satışlar yapmak için etkili bir süreç yönetiminin nasıl olması gerektiğinin ve satış sürecinin dinamiklerinin neler olduğunun anlaşılması hedeflenmektedir. Derste satış sürecinin kavramsal çerçevesinin üzerinde durulacak ve sınıf ortamında etkili bir satış sürecinin desteklendiği çeşitli teknikler ve dinamikler sınıfın da katılımıyla tartışılacaktır. Ders süreci Türkiye ve dünyadan örnekler ile desteklenecektir.   

 

Workshop / Case Study / Role-Play 

“Etkili Satış Süreci Yönetimi” Role-Play çalışması yapılacaktır.

 

  • Satışta Etkili Hedef Koyma Stratejileri ve SMART Kavramı
  • Rahat Bir Görüşme Yapmak
  • Satış Öncesi Hazırlık Yapmak
  • Satışta Görsel Öğeleri ve Gösteri Tekniğini Kullanmak
  • Satış Sürecinde Müzakere Kavramı
  • Etkili Bir Satış Sürecinde Müşteri Dengesi Kavramı 
  • Satışta NLP Tekniği ve Kullanımı
  • Anahtar Hesap Satışı
  • Satış Hunisi Kavramı ve Satış Hunisi Oluşturma Süreçleri
Satış Zorlukları: İtirazdan Nasıl Satış Çıkarılır

Role-Play Çalışması: İtirazdan Satış Çıkarmak Satış Zorlukları: İtirazdan Nasıl Satış Çıkarılır dersinde satışa giden yolda satış uzmanının karşılaşabileceği sorunların neler olabileceğinin ve bu satış uzmanının bu sorunların üstesinden gelerek nasıl satış yapabileceğinin anlaşılması hedeflenmektedir. Derste öncelikle satışta müşteri itirazı kavramının üzerinde durulacak ve kavramsal çerçeve sınıfın da katılımıyla tartışılacaktır. Ardından itirazdan satış çıkarma sürecindeki çeşitli metodlar üzerinde durulacak ve ders süreci Türkiye ve dünyadan örnekler ile desteklenecektir.   

 

Workshop / Case Study / Role-Play 

“İtirazdan Satış Çıkarmak” Role-Play çalışması yapılacaktır.

 

  • Satış Yaparken Karşılaşılan Zorluklar
  • Satışta Müşteri İtirazı Kavramı
  • Mevcut Durumunda Memnuniyetsizliği Ortaya Çıkarmak
  • Müşteri İtirazlarını Tahmin Etmek
  • Müşteri İtirazını Anlamak ve Güçlü Yanıtlar Vermek
  • Gerçek İtiraz ve Sahte İtirazları Anlamanın Yolu: Goril Tozu Kavramı ve İki Test Tekniği
  • İtirazların Üstesinden Gelmek İçin Stratejiler
  • Hayırdan Satışa Geçiş Süreci
Satış Yapmanın Anahtarı: Soru Sormak

Case Study: Satış Yaparken Doğru Soru Sormak Satış Yapmanın Anahtarı: Soru Sormak dersinde satış yapmak için soru sormanın öneminin ne olduğunun, bir satış uzmanının soru sormasının neden gerekli olduğunun, doğru soru sorma stratejilerinin neler olduğunun ve bu noktada geliştirilen stratejilerin neler olduğunun anlaşılması hedeflenmektedir. Derste ilk olarak soru sormanın satıştaki önemi ve bir satış uzmanının neden soru sorması gerektiği sınıf katılımıyla birlikte tartışılacaktır.

 

Ardından satışta doğru soru sormanın önemi, satıştaki soru türleri ve soru sorma stratejileri üzerinde, Türkiye ve dünyadan örnekler ile birlikte durulacaktır.   

 

Workshop / Case Study / Role-Play 

“Satış Yaparken Doğru Soru Sormak” ile ilgili Case Study çalışması yapılacaktır.

 

  • Satış Yapmada Bir Anahtar Olarak Soru Sormak
  • Bir Satış Uzmanı Neden Soru Sormalı?
  • Doğru Soru Kavramı ve Önemi
  • Satışta Soru Türleri
  • Doğru Soru Sormada K.O.H.E Formülü
Satış Sürecini Anlamlı Kılan Kavram: Satış Kapatmak

Role-Play: Satışı Sonuçlandırmak Satış Sürecini Anlamlı Kılan Kavram: Satış Kapatmak dersinde satış kapatmanın kavramsal çerçevesinin ne olduğunun ve satış kapatma metodlarının neler olduğunun anlaşılması hedeflenmektedir.

 

Eğitimde, öncelikle satış kapatma kavramının ne olduğu ve önemi sınıfın da katılımıyla tartışılacaktır. Ardından satış kapatmanın metodolojisi üzerinde durulacak ve süreç Türkiye ve dünyadan örnekler ile desteklenecektir. 

 

Workshop / Case Study / Role-Play 

“Satışı Sonuçlandırmak” Role-Play çalışması yapılacaktır.

 

  • Bir Satış Sürecini Anlamlı ya da Anlamsız Kılan Faktör Olarak Satış Kapatma Kavramı
  • Satış Kapatma Kavramının Önemi
  • İhtiyaç Tatmini Kavramı ve Satış Kapatma
  • Satış Kapatmada Yaşanılan Zorluklar
  • Başarılı Bir Satış İçin Pozitik Kapanış Tekniklerini Kullanmak
  • Etkili Satış Kapatma Teknikleri
Genel Bilgi

Mindset Institute tarafından düzenlenen Satış Uzmanlığı Sertifika Programı, dünyanın önde gelen üniversitelerinin düzenledikleri sertifika programları ve kapsamlı eğitimlerden faydalanılarak ve pazar ihtiyacı gözetilerek oluşturulmuş geniş bir eğitim içeriğine sahiptir.

 

Bu sertifika programında günümüz satış sektörünün tüm özelliklerini ve bileşenlerini sektörün uzmanlarından öğrenebilecek, müşterinizle nasıl iletişim kurabileceğiniz ve nasıl satış yapabileceğiniz konusunda çeşitli metod, yöntem ve stratejilerle birlikte, güncel vaka analizleri ve role play çalışmalarının da desteğiyle kapsamlı bir uzmanlık alanına sahip olabileceksiniz.

 

 

Satış Uzmanlığı Sertifika Programı Konu Başlıkları

Satışa Genel Bakış ve Satış Türleri

 Satışa Genel Bakış ve Satış Türleri dersinde satışın ne olduğunun, temel özelliklerinin ve satış türlerinin anlaşılması hedeflenmektedir. Satış kavramı, satış kavramının tarihsel dönüşümü ve günümüz satışının temel yapısı sınıf katılımıyla tartışılacaktır. Ardından günümüz satışının türleri ve bu satış türlerinin özellikleri üzerinde durulacaktır. Söz konusu ders, Türkiye ve dünya pazarından örnekler ile desteklenecektir. 

 

Workshop / Case Study / Role-Play 

 “B2B ve B2C Satışları” ile ilgili bir Case Study çalışması yapılacaktır.

 

  • Satış Kavramı ve Tarihsel Dönüşümü
  • Modern Satışın Anatomisi
  • Satışın Yeni Kuralları
  • İç Satış Kavramı (Inside Sale)
  • Dış Satış Kavramı (Outside Sale)
  • İşletmeden İşletmeye Satış Kavramı (B2B - Business to Business Sale)
  • İşletmeden Müşteriye Satış Kavramı (B2C - Business to Consumer Sale)
  • Agency Sale Kavramı Consultative Selling Kavramı
  • İşletmeden Müşteriye Satış Kavramı (B2C - Business to Consumer Sale)
  • Doğrudan Satış Kavramı (Direct Sale)
  • Sunum Yapmak
  • Satış Araması Yapmak
  • Case Study: B2B ve B2C Satışları
Satış Kime Yapılır: Müşteri Kavramı

Satış Kime Yapılır: Müşteri Kavramı dersinde müşteri ve müşteri kavramı ile ilgili kavramların derinlemesine anlaşılması hedeflenmektedir. Bu kapsamda, derste ilk olarak müşteri kavramı ile ilgili kavramsal çerçeve çizilecek ve müşterinin ve davranışlarının tarihsel dönüşümü sınıfın da katılımıyla tartışılacaktır.  Ardından potansiyel müşteriye ulaşma metodolojilerinin üzerinde durulacak ve ders Türkiye ve dünya pazarından örnekler ile desteklenecektir.   

 

Workshop / Case Study / Role-Play 

“Potansiyel Müşteriye Ulaşma Yolları” ile ilgili bir Case Study yapılacaktır. 

 

  • Müşteri ve Müşteri İlişkileri Kavramları

  • Müşteri ve Müşteri Beklentilerinin Tarihsel Dönüşümü

  • Potansiyel Müşteri Kavramı 

  • Potansiyel Müşteriye Ulaşma Yolları

  • Müşteriye Ulaşmada 5N1K Kuralı

  • Müşteri Referansı Kavramı

  • Karşılaşılan Müşteri Davranışları ve Profilleri

  • Müşterinin Satın Alma Refleksi

  • Müşteri Memnuniyeti Kavramı

  • Bir Satış Aracı Olarak Müşteri Hizmetleri
  • Case Study: Potansiyel Müşteriye Ulaşma Yolları

     

Satışı Kim Yapar: Satış Uzmanı Kavramı

Satışı Kim Yapar: Satış Uzmanı Kavramı dersinde satış uzmanı kavramının ne olduğunun ve bu kavramın tarihsel süreçte dönüşümünün nasıl, neden ve hangi şartlarda gerçekleştiğinin, günümüz satış uzmanının temel becerilerinin ne olduğunun anlaşılması hedeflenmektedir. Derste geçmişten günümüze bir satış uzmanı profili çizilecek ve günümüz satış uzmanının temel özelliklerinin üzerinde durulacaktır. 

 

Workshop / Case Study / Role-Play

Eğitim içerisinde Türkiye ve dünyadan çeşitli örnekler işlenecek ve süreç bu örnekler ile desteklenecektir. 

 

  • Satış Uzmanı Kavramı
  • Geçmişten Günümüze Satış Uzmanı Figürünün Dönüşümü
  • Modern Satış Uzmanının Görev ve Sorumlulukları
  • Salesman Resources Kavramı
  • Günümüz Satış Uzmanının Temel Becerileri
  • Satış Görevlisinin Rolünü Anlamak 

     

Başarılı Bir Satış Uzmanının Anatomisi

Başarılı Bir Satış Uzmanının Anatomisi Dersinde başarılı bir satış uzmanı figürünün ve bu figürün zihniyetinin nasıl olduğunun ve başarılı bir satış uzmanının satış sürecinde dikkat etmesi gereken temel noktaların neler olduğunun anlaşılması hedeflenecektir. Derste öncelikle günümüz satış uzmanı figürünün davranışları ve özellikleri sınıfın da katılımıyla tartışılacaktır. Ardından satış uzmanının satış sürecindeki davranışlarının Türkiye ve dünyadan örnekler ile desteklenerek üzerinde durulacaktır.   

 

Workshop / Case Study / Role-Play 

“Başarılı Bir Satış Uzmanı ve Müşteri ilişkileri” Role-Play çalışması yapılacaktır. 

 

  • Günümüzde Satış Uzmanı Figürü
  • Günümüz Başarılı Satış Uzmanının Zihniyeti
  • Satış Uzmanı ve İki Ana Yeteneği: Hissetmek Ve Fethetmek
  • Satış Uzmanının Müşteri İlişkileri
  • Başarıya Giden Yolda Beden Dili Kullanımı
  • Dinleme Becerileri ve Teknikleri
  • Yaratıcı Ve Yenilikçi Satış Uzmanı
  • Başarılı Bir Satış Uzmanı İçin Hayat Boyu Satış Kavramı
  • Alıcıyı Etkilemek İçin Kişilerarası Becerileri Kullanmak
  • Role-Play Çalışması: Başarılı Bir Satış Uzmanı ve Müşteri İlişkileri

     

     

Çağdaş Satış Yöntemleri

Role-Play Çalışması: SPIN Satış Metodu   Çağdaş Satış Yöntemleri dersinde çağdaş satış yöntemlerinin neler olduğunun ve bu yöntemlerin nasıl etki ettiğinin anlaşılması hedeflenmektedir. Ayrı ayrı yöntemler özellikleri ile derinlemesine tartışılacak ve  içerik, her satış yöntemine dair Türkiye ve dünya pazarından örnekler ile desteklenecektir.

 

Workshop / Case Study / Role-Play 

Derste “SPIN Satış Metodu” Role-Play çalışması yapılacaktır.

 

  • Solution Selling Yöntemi
  • Inbound Selling Yöntemi
  • SPIN Selling Yöntemi
  • N.E.A.T. Selling Yöntemi 
  • Kavramsal Satış Yöntemi (Conceptual Selling)
  • SNAP Selling Yöntemi 
  • The Challenger Sale Yöntemi
  • Müşteri Merkezli Satış Yöntemi (Customer Centered Selling)
  • MEDDIC Yöntemi 
Daha Fazla Satışa Giden Yol: Satış Yapmanın 4 Adımlık Formülü

Daha Fazla Satışa Giden Yol: Satış Yapmanın 4 Adımlık Formülü dersinde daha fazla satış yapmanın dört adımlık formülünün ne olduğunun, bu formülün temel özelliklerinin ne olduğunun ve formülün her bir adımının özelliklerinin ne olduğunun anlaşılması hedeflenmektedir. Her bir adım üzerinde detaylı şekilde, Türkiye ve dünyadan örnekler ile birlikte bu adımların daha fazla satışa giden yoldaki önemi üzerinde durulacaktır. 

 

Workshop / Case Study / Role-Play 

 “Satış Yapmanın 4 Adımlık Formülü” ile ilgili Case Study çalışması yapılacaktır. 

 

  • Satış Yapmak ve 4İ Formülü

  • İhtiyaç Analizi

  • İhtiyaç Farkındalığı 

  • İhtiyaç Çözümü

  • İhtiyaç Tatmini

  • Case Study: Satış Yapmanın 4 Adımlık Formülü

     

Büyük Satışlar İçin Etkili Satış Süreci Yönetimi

Role-Play Çalışması: Etkili Satış Süreci Yönetimi Büyük Satışlar İçin Etkili Satış Süreci Yönetimi dersinde daha büyük satışlar yapmak için etkili bir süreç yönetiminin nasıl olması gerektiğinin ve satış sürecinin dinamiklerinin neler olduğunun anlaşılması hedeflenmektedir. Derste satış sürecinin kavramsal çerçevesinin üzerinde durulacak ve sınıf ortamında etkili bir satış sürecinin desteklendiği çeşitli teknikler ve dinamikler sınıfın da katılımıyla tartışılacaktır. Ders süreci Türkiye ve dünyadan örnekler ile desteklenecektir.   

 

Workshop / Case Study / Role-Play 

“Etkili Satış Süreci Yönetimi” Role-Play çalışması yapılacaktır.

 

  • Satışta Etkili Hedef Koyma Stratejileri ve SMART Kavramı
  • Rahat Bir Görüşme Yapmak
  • Satış Öncesi Hazırlık Yapmak
  • Satışta Görsel Öğeleri ve Gösteri Tekniğini Kullanmak
  • Satış Sürecinde Müzakere Kavramı
  • Etkili Bir Satış Sürecinde Müşteri Dengesi Kavramı 
  • Satışta NLP Tekniği ve Kullanımı
  • Anahtar Hesap Satışı
  • Satış Hunisi Kavramı ve Satış Hunisi Oluşturma Süreçleri
Satış Zorlukları: İtirazdan Nasıl Satış Çıkarılır

Role-Play Çalışması: İtirazdan Satış Çıkarmak Satış Zorlukları: İtirazdan Nasıl Satış Çıkarılır dersinde satışa giden yolda satış uzmanının karşılaşabileceği sorunların neler olabileceğinin ve bu satış uzmanının bu sorunların üstesinden gelerek nasıl satış yapabileceğinin anlaşılması hedeflenmektedir. Derste öncelikle satışta müşteri itirazı kavramının üzerinde durulacak ve kavramsal çerçeve sınıfın da katılımıyla tartışılacaktır. Ardından itirazdan satış çıkarma sürecindeki çeşitli metodlar üzerinde durulacak ve ders süreci Türkiye ve dünyadan örnekler ile desteklenecektir.   

 

Workshop / Case Study / Role-Play 

“İtirazdan Satış Çıkarmak” Role-Play çalışması yapılacaktır.

 

  • Satış Yaparken Karşılaşılan Zorluklar
  • Satışta Müşteri İtirazı Kavramı
  • Mevcut Durumunda Memnuniyetsizliği Ortaya Çıkarmak
  • Müşteri İtirazlarını Tahmin Etmek
  • Müşteri İtirazını Anlamak ve Güçlü Yanıtlar Vermek
  • Gerçek İtiraz ve Sahte İtirazları Anlamanın Yolu: Goril Tozu Kavramı ve İki Test Tekniği
  • İtirazların Üstesinden Gelmek İçin Stratejiler
  • Hayırdan Satışa Geçiş Süreci
Satış Yapmanın Anahtarı: Soru Sormak

Case Study: Satış Yaparken Doğru Soru Sormak Satış Yapmanın Anahtarı: Soru Sormak dersinde satış yapmak için soru sormanın öneminin ne olduğunun, bir satış uzmanının soru sormasının neden gerekli olduğunun, doğru soru sorma stratejilerinin neler olduğunun ve bu noktada geliştirilen stratejilerin neler olduğunun anlaşılması hedeflenmektedir. Derste ilk olarak soru sormanın satıştaki önemi ve bir satış uzmanının neden soru sorması gerektiği sınıf katılımıyla birlikte tartışılacaktır.

 

Ardından satışta doğru soru sormanın önemi, satıştaki soru türleri ve soru sorma stratejileri üzerinde, Türkiye ve dünyadan örnekler ile birlikte durulacaktır.   

 

Workshop / Case Study / Role-Play 

“Satış Yaparken Doğru Soru Sormak” ile ilgili Case Study çalışması yapılacaktır.

 

  • Satış Yapmada Bir Anahtar Olarak Soru Sormak
  • Bir Satış Uzmanı Neden Soru Sormalı?
  • Doğru Soru Kavramı ve Önemi
  • Satışta Soru Türleri
  • Doğru Soru Sormada K.O.H.E Formülü
Satış Sürecini Anlamlı Kılan Kavram: Satış Kapatmak

Role-Play: Satışı Sonuçlandırmak Satış Sürecini Anlamlı Kılan Kavram: Satış Kapatmak dersinde satış kapatmanın kavramsal çerçevesinin ne olduğunun ve satış kapatma metodlarının neler olduğunun anlaşılması hedeflenmektedir.

 

Eğitimde, öncelikle satış kapatma kavramının ne olduğu ve önemi sınıfın da katılımıyla tartışılacaktır. Ardından satış kapatmanın metodolojisi üzerinde durulacak ve süreç Türkiye ve dünyadan örnekler ile desteklenecektir. 

 

Workshop / Case Study / Role-Play 

“Satışı Sonuçlandırmak” Role-Play çalışması yapılacaktır.

 

  • Bir Satış Sürecini Anlamlı ya da Anlamsız Kılan Faktör Olarak Satış Kapatma Kavramı
  • Satış Kapatma Kavramının Önemi
  • İhtiyaç Tatmini Kavramı ve Satış Kapatma
  • Satış Kapatmada Yaşanılan Zorluklar
  • Başarılı Bir Satış İçin Pozitik Kapanış Tekniklerini Kullanmak
  • Etkili Satış Kapatma Teknikleri

Eğitim Yaklaşımı

Satış Uzmanlığı Sertifika Programı Neyi Amaçlar?

Program sonunda, uluslararası tüm pazarlama süreçlerini ve organi̇zasyon davranışlarını ele alarak, e-ticaret yapmak isteyen herkesin global bir ağ kurarak satış yapmalarını hedeflemektedir.

Neler Öğreneceksiniz

Program sonunda;

  • Katılımcıların günümüzdeki pazarlama stratejisi içerisinde yer alan ve tüketici tercihlerinde etkili olan satış temsilcisinin önemini kavrayıp, satışta farklı bir değer olduğunu anlayacaksınız.
  • Gerek endüstriyel satış da gerekse iç satış alanlarında müşterinin nasıl karar verdiğini, algılamasını ve davranış değişimini özümseyeceksiniz.
  • Sektör ayrımı olmaksızın satış alanlarında uygun görüşmeleri kolaylıkla yapacaksınız.

Sınav / Sertifika

  • Eğitim sonunda yapılan sınavda başarılı olan katılımcılar “Uzmanlık Sertifikası” almaya hak kazanacaktır.
  • Sınavda başarı gösteremeyen katılımcılar “Katılım Sertifikası” almaktadır. 
  • Programda %70 devam zorunluluğu bulunmaktadır.